Orienteringsløb

Deltagere

Dato
22-05-2019
Kontaktperson
Karina
Kontaktinfo
Dalgårdens børnehus
Antal børn
50

Aldersgrupper

  • 2-årige
  • 3-årige
  • 4-årige
  • 5-årige og ældre

Pædagogiske temaer

Kort beskrivelse

Vi lavet et orienterings løb som vi brugte som en del af en fernisering og afslutnings fest for børnene og deres forældre.

Teknologier

  • Outdoor Big Points
  • Sound A Round
  • optageklemmer

Kompetencefelter

  • Medie

Læreplanstemaer

  • Krop, sanser og bevægelse

Beskrivelse

Konkret beskrivelse

Det foregik på legepladsen. Vi havde forberedt børnene, så de havde prøvet det af inden de skulle gøre det med deres forældre. Dette bla for at de kunne være med til at være formidler. Det var de største børn i børnehaven, som havde indtalt og de mindre børn kom i grupper og prøvet. Vi startet med at bruge de røde plader som dem der blev indtalt en rebus på. Ex "I skal finde en trappe inde i børnehaven, som går ned i mørket" svar: klædertrappen. I kælderen var der så en af optage klemmerne, som fortalte hvad man skulle lave. Ex "I skal danse til bom tika bom" Vi fandt ud af at, de røde plader ikke snakket højt nok i forhold til at, der ville komme ca 50 børn og 50 børn og valgte derfor de blå i stedet for. Selve forløbet gik rigtig godt både børn og forældre synes det var sjovt, problemet blev dog at, fordi det stadig kunne være svært at høre, tog børnene gerne de blå plader op og trykket så de var oppe ved øret. Det resulteret i at de kom til at trykke på optage knappen og fik slettet beskeden. Øv øv

Evaluering

Hvilke læringspotentialer så jeg på forhånd i eksperimentet – for mig og for børnene?

Hvordan indgik børnene i eksperimentet / aktiviteten?

Det blev hurtigt dem der stod for det.

Refleksioner over egne positioneringer/sprogbrug/organisering

Det var vigtigt at børnene fik ejerskab af forløbet.

Refleksioner over læringspotentialet for børnene