Bare conductive

Deltagere

Dato
22-05-2019
Kontaktperson
Karina
Kontaktinfo
Dalgårdens børnehus
Antal børn
10

Aldersgrupper

  • 5-årige og ældre

Pædagogiske temaer

Kort beskrivelse

Vi skulle lære produktet at kende, vi havde Jari med hvilket var rigtig godt. Vi brugte det i forhold til vores projekt om mad, hvor vi fik gjort vores plakat med mad pyramide på talende.

Teknologier

  • BARE Conductive

Kompetencefelter

  • Maker

Læreplanstemaer

  • Krop, sanser og bevægelse
  • Kultur, æstetik og fællesskab

Beskrivelse

Konkret beskrivelse

Jari havde sat sig ind i produktet (man bliver nød til at være lidt inde i produktet inden man begynder) vi valgte 12 ting ud fra madpyramide plakaten (12ledninger) som børnene synes der skulle fortælle noget om. De malet hver i sær hen til det det de skulle fortælle om. Vi optog på IPad det der skulle siges, mailet det så vi kunne åbne det på computer og ligge det på USB stik.

Evaluering

Hvilke læringspotentialer så jeg på forhånd i eksperimentet – for mig og for børnene?

At lære produktet at kende.

Hvordan indgik børnene i eksperimentet / aktiviteten?

De var forberedt på hvad vi skulle og at det var noget vi skulle undersøge sammen, da de ikke kendte produktet og jeg ikke kendte det og Jari kun kendte det en lille smule. De var med i at det de kunne være med i af processer.

Refleksioner over egne positioneringer/sprogbrug/organisering

Da det var øvelse for alle involveret , var det fokus.

Refleksioner over læringspotentialet for børnene

Det var vigtigt de var en del af processen, men det var også vigtigt at jeg lærte produktet at kende. Jeg kan godt se vi kan bruge det i andre sammenhæng, men det kræver også meget planlægning af den voksne.